Saturday 7 December 2013

Random Films @2013

I walk a lonely road
the only one that i have ever known...

*nyanyi dalam hati je.._Boulevard of Broken Dreams-Green Day
 hari ni aku nak ulas beberapa cerita yang aku sempat tengok kat pawagam tahun ni. *selected ones only, oleh kerana biasalah kadang-kadang tu tersalah pilih story, sampai berkerut-kerut kening tonton dari first
sampai habis sebab tak faham. 

First, aku tengok Warm Bodies




Komen pertama : cerita ni bessstt ..!

Especially untuk remaja2 yang baru nak up macam aku ni. mesti masyuk la tengok cerita feeling cintan-cintun omputih gini haa. Mengisahkan R, si zombie yang tak ingat apa2 pasal diri sendiri,(R ni si lelaki yang pakai jaket merah tu, dia tak ingat nama sendiri, yang dia ingat nama dia start huruf R je, sadlife betul)  pastu jatuh cinta dengan seorang manusia.. hadusss sweetoss betollss..

komen kedua : kalau ada masa nanti aku nak tengok lagi 

okay next cerita is After Earth

tak banyak komen untuk cerita ni rasanya, aktor Will Smith n anaknya nama Jaden kot ( yang cerita The Karate Kid tuu)



cerita ni sesuai kot untuk mengeratkan kasih sayang anak and ayah *credit untuk keluarga penyayang



and now is The Conjuring!


buat sesapa yang dah tengok cerita ni mesti terngiang-ngiang time main hide and seek... pastu si patung Annabelle..
Peringatan: ni based on true story tau
"You want to play hide n seek....?" ....eerrrr...

pastu keluarlah pulak cerita Insidious 2, by pengarah yang sama jugak
cerita ni pun tak kurang hebatnya tahap terkejutnya..hantu dia siap penampar si isteri tu sampai pengsan, amboi dahsyat
tapi kalau nak betul2 faham, kenalah tengok insidious chapter 1, kalau tak ternganga kebluran jugak la.. aku pun nasib kawan aku dah cerita sedetail mungkin insidious 1 ni, so faham la jugak...

ala kesian baby tu selalu kena kacau ngan .....

okayh next!
Aku jugak tengok cerita yang penuh warna-warna pelangi yang awesome gitu.. iaitu cerita fantasi lagi bukan realiti n memang mustahil pun nak direalitikan yang berjudul Cloudy 2 (dah panjang sangat tajuk dia tulis gini senang)

aaaa...so colourful.. inilah masanya aku macam berada dalam dunia sayur-sayuran dan buah-buahan menjadi binatang..*over
who can imagine this? so cute plus creative plus awesome plus blablabla..


and more fantasy story after this, bezanya cerita next ni ada pelakon yang human beings.
that is The Dark World: Thor 2 (eh ke aku terbalik ar tajuk dia?)
tengok cerita Thor 2 ni tak boring, mesti ada saja aksinya, kena serang lah, penyamaran lah, lah itu lah ini..
paling tak boleh blah si hero n lawan dia asyik keluar masuk bumi dan dunia satu lagi tu macam gitu je..haha, hadoi cerita fantasi dah pun namanya..

hahh inilah heronya yang bernama Chris Hemsworth aka Thor

oraittt.. aku jugak tengok Hunger Games 2. tajuknya Catching Fire atau dalam Bahasa Melayunya "menangkap api"

Ceritanya best, seperti biasa , penuh dengan pengembaraan, kekejaman, kasih sayang, kekeluargaan dan unsur-unsur dinamik *merapu
Bagi aku best je ceritanya, tapi ada kawan-kawan aku yang berpendapat bahawa The Hunger Games (cerita yang first) lebih best .sebab Catching Fire ni tergantung. Aku just cakap "ohh.." jer, tak nak komen sebab cerita yang first tu pun tengok separuh je *cehh
wuuu.. aku suka tengok Jennifer Lawrence aka Katniss ni, cool jer
Tapi aku macam sedikit konfius sebab Katniss ni dekat Peter pun dia macam suka, dekat boyfriend dia kat District 12 tu pun dia sayang, haduss kacau2..
Its okay tunggu je sambungannya yg ketiga dan seterus-seterusnya pulak


Oraitt inilah antara cerita yang aku tengok, hope sempat tengok satu cerita Melayu nihh


"Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang!", tunggu aku.. ! :)

No comments:

Post a Comment